Kuvaus
Tekniset tiedot
- Moottorin teho: 1000W (huipputeho 1600W)
- Akku: 52V / 18Ah
- Rengas: 10″ road tire (ilmatäytteiset tierenkaat)
- Jarrut: Levyjarrut edessä ja takana
- Toimintamatka: 65km
- Nopeus: 48km/h (rajoitettavissa 25km/h)
- Paino: 20kg
- Kantavuus: 120kg
- Jousitus: jousitus edessä ja takana
- Valot: On (etu- ja takavalot)
- Ohjain: 25A
- Pakkauskoko: 123 x 32 x 50cm
- Nopeus rajoitettavissa 25km/h
- Sisältää: Laturin ja käyttöohjekirjan
- Lataa suomenkielinen P-valikon pikaohje
- Lataa suomenkielinen käyttöohje
(Huom. osassa ohje-kirjoissa voi olla virheellisesti ilmoitettu teho 800w, mutta teho on 1000w joka näkyy moottorin kyljessä)
ZERO on yksi arvostetuimmista e-scoot brändeistä kaikilla mantereilla.
e-scoot.fi – verkkokaupasta saat varmasti aidot ZERO sähköpotkulaudat, toimivan takuun, huollon tarvittaessa, sekä hyvän valikoiman varaosia ja tarvikkeita.
Katso täältä vinkit oikeanlaisen e-scootin valintaan.
Huom! Zero 10 sähköpotkulauta soveltuu nopeusrajoitettuna tieliikennekäyttöön.
Mitä kannattaa huomioida sähköpotkulautaa hankkiessa
Sähköpotkulauta on kätevä tapa liikkua esimerkiksi töihin tai kouluun. Lisäksi se on hauskaa ja huomattavasti edullisempaa ja ekologisempaa kuin esimerkiksi kaupunkiautoilu. Ennen sähköpotkulaudan valintaa pohdi, millaisia matkoja sillä on tarkoitus tehdä ja kuka sitä käyttää. Keskeisiä eroja sähköpotkulaudan valinnassa ovat paino, toimintamatka, teho ja huippunopeus.
Sähköisiä kevyitä liikkumisvälineitä koskeva laki
Sähköllä kulkevia kevyitä liikkumisvälineitä koskeva laki on päivitetty vuoden 2016 alussa, jolloin sähköpotkulaudat tulivat sallituiksi yleisille teille. Sähköpotkulaudat kuuluvat kevyiden sähköajoneuvojen luokkaan ja niiden korkein sallittu nopeus on 25 km/h.
Laki pähkinänkuoressa
Sähköpotkulaudat rinnastetaan polkupyöriin ja niillä ajetaan pääsääntöisesti pyörätiellä, tien pientareilla ja kaduilla enintään 25 km/h nopeudella. Moottorin max. nimellisteho saa olla 1000w. Kypärän käyttö ei ole pakollista, mutta sen käyttö on suositeltavaa. Sähköpotkulaudassa pitää olla ajovalo edessä, heijastin takana, äänimerkinantolaite ja heijastimet. Ajovalon ei tarvitse olla skuuttiin kiinteästi asennettuna, otsalamppu kuljettajalla riittää. Sähköpotkulaudan ajamiselle ei ole asetettu ikärajaa eikä niille tarvitse ottaa (eikä saa) liikennevakuutusta. Sähköpotkulaudassa ei saa olla istuinta, jos se ei ole tarkoitettu maastokäyttöön ja käytettäväksi päällystämättömillä teillä tai tarkoitettu yksinomaan liikuntarajoitteisten käyttöön.
Teemu R. –
Pitkän selvittelyn jälkeen päädyimme 2kpl näitä potkuttimia. parin km testin jälkeen vieläkin ihmeissään siitä kuinka moottori jaksaa ylämäessäkin vielä kiihdyttää.
Jousitus erittäin mukava myös eikä tien pienet töyssyt juurikaan tunnu. Akun kestoa hankala vielä sanoa kun kelit ei anna vielä periksi lähteä ajelemaan pidemmälle.
Takamoottori omaan makuun myös parempi verraten vanhaan mikä oli etumoottorilla.
Osien laatu myös tuntuu varmalta ja jämäkältä. Suosittelen kaikille jotka tätä mallia harkitsevat.
Juuso –
pienen testin jälkeen sanoa että tuntuu todella vakaalta ajaa. helppo taitella kasaan säilytystä varten
Ismo –
Joonas –
Nimetön –
Markku –
Tykki, jaksaa mennä satakikoisenkin alla. Akkukin näyttäisi kestävän hyvin, 20 km ajettu, ja 1 tolppa viidestä pudonnut. Vähän kiikkerältä kuitenkin hetkittäin tuntuu. Voi toki olla, että on silti sieltä vakaammasta päästä, koska tämä eka skuuttini.
Nimetön –
nousee mäet tosi hyvin ja range pitää paikkansa, ainoa miinus heikosta valotehosta, jos illemmalla haluaa ajella, niin lisävalo on ehdoton.
pasi –
Arto –
Jämäkkä ja tehokas lauta.
Emil –
Timo –
Olen tyytyväinen tuotteeseen.
Jani –
Jämäkkä ja vääntävä lauta isommallekin kuskille
Jorma L. –
Riittävän tehokas scootti kuljettamaan jyrkähköjä mäkiäkin ylos hyvällä väännöllä.